Ekonomi

Almanya’nın ihracatı yüzde 0,9 düştü

Almanya Federal İstatistik Ofisi (Destatis), Almanya’nın temmuz ayı dış ticaret verilerini açıkladı. Buna göre ülkede mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış ihracat, bir önceki aya göre yüzde 1,5 düşüş beklentisine rağmen temmuz ayında yüzde 0,9 azalarak 130,4 milyar euro oldu.

Temmuz ayında ithalat yüzde 1,4 artışla 114,5 milyar euroya yükseldi.

Böylece Almanya’nın mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış dış ticaret fazlası 15,9 milyar euro oldu. Temmuz 2022’de ise fazla 4,2 milyar euro olarak kaydedildi.

Temmuz 2022 ile karşılaştırıldığında ihracat yüzde 1, ithalat ise yüzde 10,2 azaldı.

Almanya’da temmuz ayı ihracatının 71,9 milyar avroluk kısmı Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yapıldı. Ülkenin ithalatının 61,7 milyar euro’su AB’den geldi.

Haziran ayıyla karşılaştırıldığında AB ülkelerine ihracat yüzde 0,5, bu ülkelerden ithalat ise yüzde 2,9 arttı.

Destatis verilerine göre Almanya’nın en önemli ticaret ortağı Çin’e ihracatı haziran ayına göre yüzde 1,2 artarak 8,3 milyar euroya ulaştı. Söz konusu dönemde Almanya’nın bir diğer değerli ticaret ortağı ABD’ye ihracatı ise yüzde 5,2 artışla 13,5 milyar euroya yükseldi.

Almanya’nın Rusya’ya ihracatı temmuz ayında yüzde 2,2 artışla 700 milyon euroya yükseldi. Rusya’dan yapılan ithalat ise yüzde 15,7 düşüşle 200 milyon euroya geriledi.

Çin, Alman ekonomisini zorluyor

Analistlere göre, zayıflayan ihracat dikkate alındığında Avrupa’nın en büyük ekonomisine sahip Almanya’nın yılın ikinci yarısında yeniden resesyona girme riski artıyor.

ING Küresel Makro Araştırma Lideri ve Almanya Baş Ekonomisti Carsten Brzeski, “Ticaret artık eskisi gibi Alman ekonomisinin güçlü ve dirençli büyüme itici gücü değil, aksine bir engel.” dedi. terimini kullandı.

Tedarik zincirlerindeki sürtüşmelerin ve daha modüler bir küresel ekonominin bu durumu etkilediğini kaydeden Brzeski, “Çin’in daha önce Almanya’dan aldığı malların giderek daha fazlasını üretebildiğini de ekleyin.” değerlendirmesini yaptı.

Alman ekonomisi geçen yılın son çeyreğinde yüzde 0,4, ilk çeyreğinde ise yüzde 0,1 küçülürken, yılın ikinci çeyreğinde büyüyemedi.

Son yıllarda yaşanan Kovid-19 salgını, tedarik zinciri kesintileri ve Rusya-Ukrayna savaşı gibi birçok kriz, Alman ekonomisinin zayıf yönlerini gün yüzüne çıkarırken, başta Çin olmak üzere birçok ülkenin giderek daha fazla üretim yapabiliyor olması gerçeği ortaya çıktı. Almanya’dan ithal edilen malların miktarı ve yüksek enflasyon nedeniyle faiz oranları artıyor. Bu durum Alman ekonomisinin büyümesini daha da zorlaştırıyor.

Yavaşlayan küresel büyüme, sanayi üretimindeki düşüş ve tüketicilerin artan enflasyonla baş etme mücadelesi Alman ekonomisini de olumsuz etkiliyor.

Mühendislerin siparişleri düştü

Ortada, ihracatta güçlü olan Alman makine mühendisliği şirketleri, müşterilerinden gelen siparişlerin zayıflamasıyla çabalarını sürdürüyor.

Alman Mühendisler Birliği (VDMA), yurt dışından gelen siparişlerin temmuz ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 11 düştüğünü bildirdi.

VDMA Baş Ekonomisti Ralph Wiechers şunları söyledi: “Şirketler satışlarında hâlâ bir artış görüyor. Ancak yeterli yeni sipariş olmaması nedeniyle sipariş birikimi, dolayısıyla üretim ve satış için kalan tamponlar giderek azalıyor.” terimini kullandı.

yenipazar-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu